راهنما
برای شروع بازی، بر روی دکمه 'شروع بازی' کلیک کنید. بازی به صورت خودکار در مرورگر شما بارگذاری میشود و شما میتوانید بدون نیاز به نصب هرگونه نرمافزار اضافی، از بازی لذت ببرید. برای کنترل بازی، از صفحهکلید یا کنترلرهای سازگار استفاده کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، بخش پرسشهای متداول و راهنمای کاربر در وبسایت ما را مطالعه کنید یا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
کلید های میانبر
توضیحات بازی
نه مهره یکی از قدیمیترین بازیهای رومیزی جهان است که ریشه در دوران امپراتوری روم دارد. این بازی استراتژیک دو نفره، تمرکز و برنامهریزی دقیقی را میطلبد.
ساختار صفحه بازی:
صفحه شامل سه مربع تو در تو است:
مربع درونی، میانی و بیرونی
روی هر مربع ۸ نقطه وجود دارد (مجموعاً ۲۴ نقطه)
قوانین و مراحل بازی:
مرحله اول: چیدن مهرهها
هر بازیکن ۹ مهره سفید یا سیاه دارد.
بازیکنان به نوبت مهرههای خود را روی نقاط خالی صفحه قرار میدهند.
اگر با قرار دادن یک مهره، سه مهره همرنگ در یک خط مستقیم (افقی یا عمودی) تشکیل شود، آن بازیکن میتواند یک مهره از حریف را حذف کند.
فقط مهرههایی که جزئی از یک "سهتایی" (mill) نیستند را میتوان حذف کرد؛ مگر اینکه همه مهرههای حریف در mill باشند.
مرحله دوم: حرکت مهرهها
پس از اینکه تمام ۱۸ مهره روی صفحه قرار گرفتند، بازیکنان مهرههای خود را حرکت میدهند.
هر بار، یکی از مهرههای خود را انتخاب کرده و به نقطهی خالی مجاور در امتداد خطوط منتقل میکنند.
اگر باز هم سه مهره همرنگ در یک خط قرار بگیرند، میتوان یک مهره از حریف حذف کرد.
قانون پرواز (Flying Rule):
اگر یک بازیکن فقط ۳ مهره داشته باشد، مهرههایش میتوانند به هر نقطه خالی در صفحه پرواز کنند (محدود به نقاط مجاور نیستند).
محدودیت زمانی:
باید حرکات خود را در زمان مشخص انجام دهید. در غیر این صورت بازی را میبازید.
پایان بازی:
اگر بازیکنی فقط ۲ مهره داشته باشد یا هیچ حرکتی نتواند انجام دهد، بازنده است.
نکات استراتژیک:
سهتاییهای متعدد بسازید تا در هر نوبت، مهرهای از حریف حذف کنید.
موقعیتهای کلیدی را کنترل کنید تا راههای حرکتی حریف را محدود کنید.
وقتی به ۳ مهره رسیدید، پروازهای هوشمندانه انجام دهید تا زنده بمانید!
یک بازی فکری و تاریخی با چالشهای جذاب! آمادهاید با استراتژیتان حریف را از صفحه بیرون کنید؟
نظری برای این بازی وجود ندارد!