راهنما
برای شروع بازی، بر روی دکمه 'شروع بازی' کلیک کنید. بازی به صورت خودکار در مرورگر شما بارگذاری میشود و شما میتوانید بدون نیاز به نصب هرگونه نرمافزار اضافی، از بازی لذت ببرید. برای کنترل بازی، از صفحهکلید یا کنترلرهای سازگار استفاده کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، بخش پرسشهای متداول و راهنمای کاربر در وبسایت ما را مطالعه کنید یا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
کلید های میانبر
توضیحات بازی
در بازی استراتژیک تاپا، هدف شما این است که مهرههای خود را در جهت خلاف عقربههای ساعت حرکت دهید تا همه آنها به صفحه خانه خودتان برسند و سپس سریعتر از حریف مهرههایتان را از صفحه بردارید. شما و حریفتان به ترتیب مهرههای سیاه یا سفید را خواهید داشت. خانه مهرههای سیاه در بخش پایین سمت راست و خانه مهرههای سفید در بخش بالای سمت راست صفحه قرار دارد.
قبل از شروع بازی، هر بازیکن تاس میریزد تا نوبت حرکت مشخص شود؛ بازیکنی که عدد بالاتری بیاندازد، بازی را آغاز میکند. در هر نوبت، با کلیک روی دکمه، تاس را میریزید و عددهای روی تاسها تعداد حرکتهایی است که میتوانید انجام دهید. مثلاً اگر اعداد ۳ و ۶ بیفتد، میتوانید یک مهره را ۳ خانه جلو ببرید و سپس همان مهره یا مهره دیگری را ۶ خانه حرکت دهید. در صورت افتادن عددهای مشابه (دو تایی)، هر عدد را دو بار میتوانید استفاده کنید و چهار حرکت انجام دهید.
اگر یک ستون تنها یک مهره حریف داشته باشد، میتوانید مهره خود را روی آن قرار دهید و مهره حریف را به صورت «گیره» یا «پین» درآورید. مهرهای که گیر شده باشد تا زمانی که مهره گیره کننده حرکت نکند، نمیتواند حرکت کند. اما نمیتوانید مهرهای را که خودش گیره مهره شماست، گیر بیندازید و همچنین نمیتوانید مهرههای خود را به ستونی ببرید که دو یا چند مهره حریف در آن باشد.
پس از انتقال تمام مهرهها به خانه خود، میتوانید شروع به برداشتن مهرهها بر اساس اعداد تاس بکنید. مثلاً اگر دو عدد یک بیفتد، میتوانید دو مهرهای را که یک خانه تا هدف فاصله دارند بردارید. اگر مهرهای ندارید که به اندازه عددهای تاس فاصله داشته باشد، میتوانید مهرههایی را که فاصله کمتر دارند به هدف برسانید.
در این بازی با قفل کردن مهرههای حریف و مدیریت حرکتهایتان، کنترل صفحه را در دست بگیرید و به پیروزی برسید!
نظری برای این بازی وجود ندارد!